Przejdź do głównej zawartości

styczniowe czapki - wydziergane

 W styczniu wydziergałam dwie czapki. 

Pierwsza, o wdzięcznej nazwie Diana, z malabrigo arroyo, cudownie kolorowa (kolor 886 Diana), dosłownie każde oczko jest w innym kolorze. Jak to malabrigo, włóczka jest cudnie miękka, sprężysta i lekka. 

Czapka na drutach 3.5 robiona prostym wzorem, ściągaczem, najpierw 1x1 dalej 3x3. Jako że lubię mieć ciepło w uszy, a nie lubię jak  brzeg czapki jest "sznurkowaty" - co mi się często zdarza nawet przy luźnym nabieraniu oczek - brzeg robię podwójny, ale nie na zasadzie wywijania. Nabieram oczka na łańcuszek z innej włóczki, robię tyle ściągacza aby po złożeniu było 6-7 cm, potem wypruwam łańcuszek nabierając oczka na dodatkowy drut i w kolejnym okrążeniu przerabiam je parami z oczkami z głównego drutu. W rezultacie mam podwójną warstwę na uszach i nie walczę ze "sznurkiem" ;)

Czapka dostała futrzany pompon - śliczny :D

Druga, Kaczeńcowa, została zrobiona jest do kompletu z Kaczeńcową chustą. Użyłam tej samej żółtej włóczki, tylko podwójnie, i malabrigo rios w kolorze 412 Teal Feather. 

Robiona w taki sam sposób, ściągacz dwukolorowy "w pionie", a reszta czapki wzorem takim jak chusta. Pasują do siebie. Jest ciepła i ją noszę :)


Warto zaznaczyć, że jest to mój pierwszy komplet - czapka + chusta (szalik) - do tej pory jakoś nie  mogłam się zgrać z tymi elementami :) Zwykle robiłam chustę/szalik, a o czapce zapominałam, a potem nie było już włóczki.

Teraz mam komplet! :)


Komentarze

  1. Czyli teraz czas na rękawiczki bo czapy są udane:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Rękawiczki raczej nie, ale zastanawiam się nad szalikiem do multikolorowej z pomponem, bo mam jeszcze jeden motek tego kolorowego szaleństwa.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Piękne te czapki. A pomysł z podwójnym brzegiem odgapię z przyjemnością! A co do rękawiczek spodziewam się, że też będą cudne:-)
    Magdalenka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Wiem, że pełen komplet to czapka-szalik-rękawiczki, ale raczej pozostanę przy niepełnym komplecie ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Swietnie czapeczki,gratuluje.Bardzo lubie te czapke zolto- niebieska czapeczke i chuste,gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne te czapki. Trzeba dbać o siebie i chronić głowę przed chłodem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)