Przejdź do głównej zawartości

rozczarownie Berlinem

Byłam w Berlinie.
Niedługo, a właściwie bardzo krótko. Dokładnie 25 godzin.
Byłam w tym mieście kiedyś, dawno, jak chodziłam do podstawówki i wtedy też byłam tylko jeden dzień. Pokazali nam wieżę telewizyjną, Alexander Platz, wieki dom towarowy i fontannę przed nim.
Dokładnie to samo widziałam i teraz.
Powiem tak: spodziewałam się dużo większych wrażeń. Słyszałam, że przez ostatnie 20 lat Berlin zmienił się bardzo i to na lepsze. Słyszałam, że jest piękny , a przynajmniej ciekawy pod względem architektonicznym. Jechałam pełna oczekiwań i nadziei na zobaczenie czegoś wyjątkowego.
Stwierdzenie, że się rozczarowałam zupełnie nie oddaje mojego stanu, bo mało, że miasto mnie rozczarowało swym wyglądem (i tym, że jest brudne) to jeszcze zburzyło mi to, co miałam w pamięci z dawnego pobytu.
Tak, tak, wiem, że doba to za mało by wydać wyrok; że pewnie byłam w złym miejscu; że to wielkie miasto, a była wschodnia część jest zaniedbana. Wiem to wszystko, ale...

W każdym razie nie podobało mi się i nic nie sprawiło, że pomyślałam: "Jaka szkoda, że mam tak mało czasu, ale napewno tu wrócę".

stacja kolei Alexander Platz

***

fontanna na Alexander Platz

***

Alexander Platz /widok na dom towarowy/

***

Alexander Platz

Komentarze

  1. Byłem w Berlinie w połowie lat 90 w sumie dwa razy, raz tydzień, drugi raz miesiąc. Mieszkałem Dahlem Dorf. Dlaczego o tym pisze, bo to ładna dzielnica i dlatego zapewne moje wrżenia są jednak zupełnie inne.
    Nie to, zebym sie strasznie zachwycił miastem, ale w sumie mi się podobało.

    Pozdrawiam

    MumakiL

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Berlinie, ale duże miasta nie robią na mnie wrażenia więc chyba nie spodobałby mi się...Lubie starę, zabytkowe miasta jak Praga, Kraków, Okford, gdie można nacieszyć oczy detalami architektonicznymi, wąskie uliczki dają wrażenie kameralności i przyjazności...A zdjęcie fontanny bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)