Przejdź do głównej zawartości

miasta też lubię






Gdańsk Wrzeszcz

 Lubię przyrodę, lubię chodzić po lesie i łąkach, lubię niezurbanizowaną przestrzeń,  gdzie oko nie zatrzymuje się na „wytworach cywilizacji”. Ostatnio jednak doszłam do wniosku, że nie mam co się dłużej oszukiwać – również bardzo lubię duże miasta. 
 
Praga
 Lubię po nich chodzić całymi kilometrami, lubię ich atmosferę z jadącymi równo samochodami, tramwajami, autobusami. Podobają mi się przestronne, dwupasmowe jezdnie i owiana wiatrem przestrzeń pomiędzy wysokimi budynkami. Zwłaszcza w ciepłe dni,  takie jak teraz, rano, kiedy ludzie śpieszą we własnych sprawach, zaaferowani, płynący równymi rzekami przez przejścia i chodniki.

Londyn

Tak, lubię zwiedzać miasta, zwłaszcza te duże. Intrygują mnie kontrasty i spójności w zabudowie, znaleziony ogród ukryty za murem, na który można zerknąć tylko przez niewielką, zamkniętą kutą furtkę . Podwórka widoczne poprzez bramy – fakt, że można zobaczyć tylko ich fragment powoduje, że wyobraźnia ożywia się i sprawia, że wydają mi się wyjątkowe i bardzo ciekawe.

Florencja
 Niekoniecznie muszą to być miasta nieznane, chociaż lubię poznawać nowe miejsca, ważne jest, by miały w sobie „to coś” – nieuchwytną atmosferę, która zachęca do przemierzania ich kilometrami po rozgrzanych trotuarach pomiędzy szumem samochodów i dźwiękami klaksonów. 
Poranki w takich miastach są, dla mnie, magiczne.

Komentarze

  1. Dzisiaj właśnie o tym pomyślałam! Jest bardzo rześko, ja na mieście od 7:00, powietrze ma bardzo fajny zapach... nawet w moim własnym mieście :) Często tego nie zauważam, cieszę się, że dziś jest inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ja tez lubię miasta :) Mogę chodzić z aparatem całymi dniami, nawet sama :) Fajne foty, jakaś zabawa kolorami? Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) fajnie, że jeszcze ktoś lubi łazić po miastach :))))

      Co do fotek to owszem, tym razem pobawiłam się w Corelu wykorzystując coś w rodzaju ciemni cyfrowej i wywołałam je metodą cross-process. To "technika obróbki fotograficznej umożliwiająca tworzenie wyjątkowych efektów barwnych przez celowa zastosowanie do filmu niewłaściwych odczynników. Efekt taki można uzyskać na przykład przez obróbkę filmu diapozytywowego w odczynnikach przeznaczonych do filmu negatywowego" - opis z Corel PaintShop Pro X3).

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)