Przejdź do głównej zawartości

wydziergane - sweter "Morze i Chmury"

Sweter "Morze i Chmury" z dropsowej alpaki powstawał z małymi przygodami.
Najpierw  miał się nazywać "Morze,Chmury i Mgła", miał być zrobiony z trzech kolorów alpaki - niebieskiego, jasnoszarego i szarego -  i być wzorowany na swetrze TJB. Jednak po zrobieniu od góry całego karczku stwierdziłam, że dzianina z alpaki jest bardzo miękka i delikatna i robienie udziergu w jednym kawałku spowoduje, że będzie się wyciągał i tracił formę. Robię dość luźno i pewnie stąd te problemy z formą.
W każdym razie wszystko sprułam i zaczęłam kombinować od nowa.
Postanowiłam zrobić osobno przód i tył, a rękawy wrobić od góry. Pomysł dobry, tylko wysadzał w powietrze pomysł na układ kolorów inspirowany TJB. Do tego w robótce już okazało się, że jasny szary przy niebieskim wydaje się prawie biały i denerwuje mnie tak duży kontrast. Jasny szary został wyrzucony z projektu i nowy sweterek miał być już tylko w dwóch kolorach z autorskim układem pasków.
Jak decyzje zostały podjęte to samo dzierganie swetra poszło dość szybko - jak zwykle najdłużej powstawały rękawy, bo trzeba było przekładać prawie cały sweter na kolanach.
Niemniej jednak "Morze i Chmury" został wydziergany, uprany, ubrany i obfocony.
Nie muszę chyba pisać, że jest miły w dotyku, miękki o lekko lejącej się strukturze, no i ciepły.
Zrobiłam mu dwie kieszonki, kryte, bez kontrastowego wnętrza, toteż są mało widoczne na zdjęciach, ale są :) Dekolt, rękawy i dół swetra wykończone są ściągaczem 1x1.




dane techniczne:
włóczka: DROPS Alpaca Garnstudio ( 100% alpaca), 167m/50g, kolor nr 6360 (mix niebieski) i kolor nr 0517 (mix szary)
druty: 3.5mm
zużycie: 226g. koloru6360 (mix niebieski) i 54g. koloru 0517 (mix szary)

Komentarze

  1. Sweterek jest świetny. Doskonale opływa sylwetkę. Świetnie dopasowałaś kolory.Bardzo, bardzo ładny.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Faktycznie, dzianina z alpaki jest na tyle lejąca się, ze świetnie się układa do sylwetki.
      pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wspaniały sweterek :-) Cudne kolory.
    A najważniejsze, że świetnie na Tobie leży :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny idealny do dżinsów:) Mój utknął w połowie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny :) Na początku nie zauważyłam kieszonek, ale są, widać je, i są naprawdę urocze :D Świetna robota, a kolory idealnie się zgrywają ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny sweterek;- wygląda na cieplutki.
    Gorąco pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Sweterek JEST ciepły, na pewno przyda się jesienią i zimą.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Piekny sweter, bardzo ladnie na Tobie wyglada,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Probowalam zamiescic komantarza pod postem o grzybach, ale cos mi go zezarlo ... Fajny ten sweterek, a najlepsze w nim to ze ma te kieszonki, uwielbiam ciuchy z kieszeniami, bo mam wtedy gdzie wlozyc chusteczki (ciagle mam katar), no i telefon jak potrzeba. Musze sie nauczyc robic rozne kieszenie i jeden taki co ma byc po domu juz sobie z kieszeniami wykombinowalam, ale narazie lezy odlogiem i czeka na wykonczenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)