Przejdź do głównej zawartości

Okienne mandale - wyszydełkowane

 
Jak wspominałam w poprzednim wpisie w lecie, oprócz produkowania kwadratów,  wzięło mnie też na szydełkowanie.
Używałam białego kordonka Muza 10 firmy Ariadna. Najpierw trzymałam się dokładnie wzorów serwetek publikowanych przez Aurelię Szarą Myszkę, która na Youtube udostępnia fantastyczne szydełkowe wzory. 

No więc szydełkowałam i szydełkowałam, bo sprawiało mi to wielką frajdę, aż zaczęłam się zastanawiać po co mi tyle serwetek :D 

Robienie sztuka dla sztuki przerobiłam przy pierwszych egzemplarzach , ale potem  przyszedł mi do głowy pewien pomysł, więc szydełkowałam dalej.

Kiedy się rozszalałam serwetkowo-mandalowo to znalazłam na Printereście schemat na dużą serwetkę-mandalę ze wzorem ananasów pochodzący z bloga Crochet Art. Szydełkowało się ekstra, schemat jest czytelnie rozrysowany i bardzo przyjemny w robieniu.

Serwetka-mandala wyszła duża, po zblokowaniu miała 66cm średnicy. Przeszukałam więc internet i znalazłam sklep, gdzie kupiłam białą, metalową obręcz o średnicy 70cm, i na nią naciągnęłam serwetkę.

Kilka serwetek powędrowało do nowych domów, a te co mi zostały zostały również naciągnięte na białe, metalowe obręcze i wszystko razem zainstalowałam w oknach.

Mam dwa okna przy schodach i w nich serwetki-mandale robią za firanki.

Tak wyglądają od środka i z zewnątrz:





Komentarze

  1. Nie znam się na szydełkowaniu. Jednak to co widzę jest dla mnie arcydzieło. Wyobrażam sobie jakie to musi być pracochłonne zajęcie. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Samo szydełkowanie może i jest czasochłonne, ale z drugiej strony wciąga :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Przepiękne. Wielkie gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra pomysł z połączeniem kilku łapaczy o różnej średnicy w jednym wąskim oknie. Pięknie się prezentują właśnie tak zestawione i na pewno świetnie zastępują firankę. Lubię motyw ananasów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Na razie sprawdzają się jako firanka, zwłaszcza, że okno wychodzi na ulicę i nie mam sąsiadów po drugiej stronie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Mam w domu obręcze ale czasu na zrobienie mandali niestety brakuje. W końcu muszę się zabrać za nie bo będę Ci zazdrościć:) Pięknie wyszły:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Teraz wieczory zrobią się coraz dłuższe, to może uda Ci się wygospodarować trochę czasu na szydełkowanie. Pomyśl, jak ładnie wyglądały by w oknach na Święta :)
      Pozdrowienia :)

      Usuń
  5. Mam pytanie - gdzie można kupić białe obręcze do naciągnięcia serwetek? Twoje podobają mi się bardzo. Przepiękne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komentarz zaplątał mi się w folderze Moderowane.
      Miło mi, że mandale Ci się spodobały. Obręcze kupiłam przez internet - te do 50 cm średnicy w Paper Concept https://paperconcept.pl/pl/ , a tą dużą, 70 cm w Piro https://www.obrecze.pl/index.php

      Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)