Przejdź do głównej zawartości

Herbaciane swetry - wydziergane

 

Bardzo lubiłam swoje swetry z kieszonkami zrobione z włóczki Felted Tweed firmy Rowan, ale znosiły się mocno i zimą, w przypływie potrzeby większych porządków, pozbyłam się ich. Włóczki nie dało się odzyskać. Pozbywając się ich miałam mieszane uczucia, bo w końcu sama je wydziergałam, ale stwierdziłam, że póki zalegają na półce i „robią" tłum to nie mam ani miejsca ani powodu żeby mieć nowe.

Po redukcji stanu posiadania o 4 sztuki zażyczyłam sobie od rodziny, w ramach prezentu na imieniny, włóczkę na nowy sweterek.

Tym razem mój wybór padł na włóczkę Dropsa, Soft Tweed. Jako, że miałam zamiar powtórzyć model w pasy z kieszonkami to zamówiłam 3 kolory: 01 ecru, 13 Lemon Pie (śliczny żółty) i 18 Carrot Cake (piękny rudasek).

Włóczki dostałam w marcu i do lipca nabierały „mocy urzędowej”. Wreszcie zaczęłam, co szło szybko i sprawnie, bo miałam notatki z robienia tego modelu z włóczki Rowana, a włóczka Dropsa okazała się taka sama w grubości. Ominęło mnie żmudne rozpisywanie i obliczanie.

Robiło mi się bardzo przyjemnie. Druty na 3.5 na ściągacze i 4.0 na resztę. Dekolt wymodelowany rzędami skróconymi - tym razem jestem z siebie wyjątkowo zadowolona, bo nie ma ani dziurek, ani żadnego innego śladu po nawrotach przy rzędach skróconych.

Tak powstał sweter o imieniu „Tea in Sahara” :)


Jako, że nie wykorzystałam całej włóczki, a w szufladzie leżały resztki Felted Tweed Rowana to postanowiłam zrobić kolejny sweter wykorzystując te dwa rodzaje tweedowej włóczki. Dodatkowo dołożyłam Sky firmy Drops, bo pasował mi kolorystycznie.

Robiąc w ten sam sposób, tylko omijając kieszonki i dzieląc motki kolorów na małe moteczki i pilnując układu pasków, zrobiłam kolejny sweter - „Tea, Toast and Egg”.

Teraz oba swetry czekają na jesień.

Komentarze

  1. Cieplutkie sweterki, Ten drugi szczególnie spodobał mi się. takie szerokie pasy jak w pierwszym nie są mi "bliskie". Tym nie mniej gratuluję wytrwałości i staranności w pracach. Zima już nie straszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Osobiście lubię wszelkie paski, ale sweter z szerokimi lubię za kieszonki - może niepraktyczne, ale za to urocze.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Obydwa są bardzo ładne i odpowiadają mi kolory:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. A ja lubię paski i te Twoje bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)