Przejdź do głównej zawartości

Wydziergane - Lewy Sweterek

Kiedyś miałam sweterek Ametyst z pięknej wełny malabrigo sock, 100% merino superwash. Niestety wzór angielski ma to do siebie, że się rozciąga, poza tym pozbyłam się ponad 10kg z samej siebie i sweterek wisiał na mnie żałośnie. Został spruty, przewinięty na pasma, pasma uprane i wysuszone. Prezentowały się wtedy tak:

Wybrałam z nich 3, najbardziej bliskie sobie kolorystycznie i zrobiłam nowy sweterek. Lewy sweterek, bo ma na prawej stronie lewe oczka. Takiego jeszcze nigdy nie miałam. Robiłam od góry, bezszwowo, na drutach 3,5 i 3,0. Rękawy na drutach skarpetowych. Zużyłam 243 gramy włóczki.


Dodałam drobny detal w postaci "kresek" z prawych oczek  - to linie raglana rozchodzące się później na kadłubek i rękawy. Na przodzie i tyle urywają się  na końcu żeber, na rękawach schodzą na sam dół i wchodzą płynnie w ściągacz mankietu. Drobny motyw, ale przełamuje monotonię płaszczyzny lewych oczek.


Przy szyji zrobiłam luźny stojący "golf", który można nosić na dwa sposoby - stojący lub wywinięty.

Komentarze

  1. wyszło rewelacyjnie , gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też jestem z niego bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. Piękny sweterek.
    Super kolory.
    Świetnie w nim wyglądasz.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za same miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. dla mnie drutowa odzież to nadal abstrakcja - Twój sweterek bardzo mi się podoba, jego siła tkwi w prostocie wzoru i piękności włóczki - i powoduje że jeszcze bardziej chce mi się tego nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Widziałam, że zmierzyłaś się z sukcesem z chusta od Lete - sweterki nie są wcale, a wcale trudniejsze, o ile nie łatwiejsze w wykonaniu.
      Trzymam kciuki za pierwszy z nich i pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Z tym sukcesem to bym polemizowała :) Wydaj się że fakt iż włóczka jest lekko melanżowa, pozwala ukryć wiele mankamentów:) Ale najbardziej mi przeszkadza że oczka są takie nierówne, muszę nad tym popracować jeszcze, zanim wezmę się za coś bardziej skomplikowanego niż szalik czy czapka :)

      Usuń
  4. Bardzo mi się podoba ten sweterek. Kolorek śliczny i wykonanie super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo sympatyczny melanż, sweterek cudeńko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz :) Bardzo mnie to cieszy, jak i każde kilka słów pozostawione przez Ciebie w komentarzach.
Życzę miłego dnia, pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie :)